Založ si blog

Práca a ako to je s ňou.

Typujem že väčšina Vás, náštevníkov bežne pracuje ako bežný zamestnanec.

Ale.

Typujem že ste si už dali otázku: „Vyhovuje mi to? Dosahujem satisfakciu?“.

A to je kameň úrazu. Doteraz  (i keď trochu zauímave povedať doteraz, keď teraz som už živnostník) som býval zamestnanec.

Úplne bežný, pracovitý občan tejto republiky.

Ale teraz som už živnostník. Áno, musím platiť zdravotku. Ok, síce je to tak trochu nevýhoda, ale tie výhody.

Zhrňme si rozdiel medzi bežným zamestnancom a „freelancerom“:

1. Zamestnanec = stály plat, freelancer = raz viac, raz menej, raz nič

2. Pracovný čas = bežný zamestnanec môže mať maximálne 1 pracu, druhú už iba na polovičný úvezok. Ak vôbec. Freelancer? Vždy keď chce, alebo lepšie povedať keď musí, a platí tu známe pravidlo, viac práce, viac kontaktov, viac peňazí.

 

A preto vás obdivujem, bežný zamestnanci. Pokiaľ sa dá pracujte. Snažte sa. Ak vám vyhovuje kontrola, dobre.

Ale čo my freelanceri?

My sme mali ochotu pracovať, za rovnakých, ba slabších podmienok. Boli sme ochotný pracovať za menšiu mzdu, viac hodín, i keď to nebolo platené.

A preto vám bežným zamestnancom radím: pracujte tak akurát, ale nie priveľa. Som  totiž ukážkovým príkladom.

Ja som išiel cestou veĺa práce, rovnaký plat. Čo som dosiahol? Keď som dokončil projekt, dohoda o ukončení prace.

Ja som bol ochotný pracovať, veľa, kvalitne, dokonca vylepšujúco. Bohužiaľ, nanič.

 

A preto vám zamestnancom prajem veľa štastia a uživajte si to že si Vás vážia a potrebujú. A my už životom skúsení už vieme ako to je. Ak sa chceš mať lepšie, pracuj na sebe, nie na niekom.

 

Čo sme mohli a čo nie? V čom sme urobili chyby.

20.09.2013

V tomto članku idem čiastočne rozpísať niektoré, pre nikoho možno nepodstatné veci, no pre iných veľmi. Ako prvé, sa idem venovať reklamáciam a obchodníkom. Zoberte si poučenie z môjho príkladu: Mal som notebook. Kvôli lacnejšej cene, Acer. Výkon excelentný, ostatné tiež. Takto to išlo tak 1 a pol roka. A zrazu z ničoho nič, zhasol. Odpálila sa základna doska, [...]

elektronický monitoring osob, náramky,

Elektronický náramok malo od roku 2016 na sebe 2097 osôb

27.04.2024 17:19

Ministerstvo spravodlivosti SR od januára 2016 odsledovalo 2097 osôb s elektronickým náramkom.

Roman Michelko

Koalícia sa nezhodne na Harabinovi ani na šéfovi NR SR. SNS má svoje požiadavky, hovorí Michelko

27.04.2024 14:50

Čo sa týka RTVS, vo vzduchu aktuálne lieta osem až desať mien ľudí, ktorí by chceli novej STVR šéfovať.

Euro / Eurá / Bankovka / Peniaze /

Števulová: Koalícia chce zastrašiť mimovládky. Michelko: Chceme zvýšiť transparentnosť ich financovania

27.04.2024 14:07

Strana Progresívne Slovensko považuje návrh novely zákona o mimovládnych organizáciách predložený SNS za protizákonný a protiústavný.

Dmitrij Peskov

Peskov: Neexistujú žiadne predpoklady pre mierové rokovania Ruska a Ukrajiny

27.04.2024 13:29

Špeciálna vojenská operácia, ako Rusko označuje vojnu na Ukrajine, bude pokračovať, pre mierové rokovania nie sú podľa Moskvy žiadne predpoklady.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2
Celková čítanosť: 2357x
Priemerná čítanosť článkov: 1179x

Autor blogu

Archív